Vēlams, lai bērns 5 gadu vecumā prastu...


Izmantotā literatūra: 5 gadi. Testi. Matemātika, valoda, atmiņa, domāšana… Zvaigzne ABC, 2010.gads.

Teksts: S. Gavrina, N. Kutjavina, I. Toporkova, S. Ščerbiņina.

 

 

 

Matemātika

Vēlams, lai 5 gadu vecumā bērns prastu:

  • skaitīt līdz 10;
  • lietot pamata un kārtas skaitļa vārdus;
  • salīdzināt skaitļus – „kaimiņus” 10 apjomā;
  • divējādi vienādot priekšmetu skaitu kopās;
  • pastāstīt par priekšmeta novietojumu attiecībā pret sevi vai citiem priekšmetiem;
  • orientēties papīra lapā;
  • salīdzināt priekšmetus pēc lieluma, lietojot jēdzienus „platāks - šaurāks”, „augstāks - zemāks”, „garāks - īsāks”, u.c.;
  • pazīt ģeometriskās figūras (riņķis, kvadrāts, ovāls, taisnstūris).

 

Valoda

Vēlams, lai 5 gadu vecumā bērns prastu:

  • izrunāt visas skaņas, runāt nesteidzīgi un izteiksmīgi;
  • runāt vienkāršiem un saliktiem teikumiem;
  • lietot tiešo un netiešo runu;
  • brīvi sarunāties;
  • veidot īsu stāstījumu par priekšmetu, attēlu, tēmu.

 

Apkārtējā pasaule

Vēlams, lai 5 gadu vecumā bērns zinātu:

  • savu vārdu un uzvārdu, vecāku vārdus, dzīvesvietas adresi, savas pilsētas vai pagasta nosaukumu, kā arī valsts galvaspilsētas nosaukumu;
  • pazīstamāko profesiju nosaukumus un prastu pastāstīt, ar ko nodarbojas šo profesiju pārstāvji;
  • ceļu satiksmes pamatnoteikumus;
  • gadalaiku un diennakts daļu secību.

 

Vēlams, lai 5 gadu vecumā bērns prastu:

  • nosaukt objektu kopu vispārinošā vārdā;
  • atšķirt dažādus priekšmetus un zinātu to nosaukumus, prastu paskaidrot, no kāda materiāla ir gatavoti šie priekšmeti;
  • nosaukt kokus un krūmus, un atšķirt tos pēc mizas, lapām un augļiem.

 

Uzmanība

Vēlams, lai 5 gadu vecumā bērns prastu:

  • veikt uzdevumu, nenovēršot uzmanību 10 – 12 minūtes;
  • vienlaikus uztvert 6 – 7 priekšmetus;
  • saskatīt 5 – 6 atšķirības starp priekšmetiem;
  • patstāvīgi veikt uzdevumu pēc parauga;
  • atrast vienādus priekšmetus.

 

Atmiņa

Vēlams, lai 5 gadu vecumā bērns spētu:

  • iegaumēt ne mazāk kā 6 piedāvātos priekšmetus vai nosauktos vārdus;
  • iegaumēt dzejolīšus, skaitāmpantus un mīklas;
  • atstāstīt nelielu stāstiņu vai pasaku;
  • atcerēties un pastāstīt par notikumu, kas noticis iepriekšējā dienā, kā arī pastāstīt par kādu spilgtu gadījumu no dzīves;
  • iegaumēt un atkārtot īsas frāzes;
  • pēc atmiņas salīdzināt divus attēlus.

 

Domāšana

Vēlams, lai 5 gadu vecumā bērns prastu:

  • noteikt notikumu secību un veidot sakarīgu stāstījumu;
  • grupēt priekšmetus pēc noteiktām pazīmēm;
  • saskatīt viena priekšmeta divas pusītes, paskaidrot savu izvēli;
  • patstāvīgi saskatīt attēlos neatbilstības un paskaidrot tās;
  • savstarpēji salīdzināt divus priekšmetus, noteikt, kas tiem ir līdzīgs un ar ko tie atšķiras viens no otra;
  • nosaukt apģērba detaļas, automašīnas, mājas, koka un zieda detaļas.

 

Sīkā motorika

Vēlams, lai 5 gadu vecumā bērns prastu:

  • zīmēt taisnas un viļņotas līnijas, neatceļot zīmuli no papīra un nezīmējot pāri norādītajam laukumam;
  • pārzīmēt attēla kontūru pa punktētu vai nepārtrauktu līniju;
  • rūpīgi izkrāsot attēlu, nezīmējot pāri zīmējuma kontūrām;
  • ar taisnām, vienmērīgām līnijām iesvītrot attēlus, nezīmējot pāri kontūrām;
  • pēc parauga atveidot vienkāršu zīmējumu.
Komentāri (0)  |   Skatīts: 313x

Atpakaļ